Communicatie training

Communicatie training voor chauffeurs en medewerkers logistiek

Goede communicatie is de sleutel tot een soepele logistieke operatie. Wanneer chauffeurs en planners niet goed met elkaar samenwerken, ontstaan er gemakkelijk misverstanden en fouten die kostbaar kunnen zijn, zowel financieel als voor de veiligheid van medewerkers. Daarnaast kan een slechte communicatie de sfeer in het team negatief beïnvloeden en zorgen voor een gebrek aan onderling begrip. Om dit te voorkomen, is een gerichte communicatie training voor chauffeurs en logistieke medewerkers nodig. Mijn training helpt niet alleen om de samenwerking binnen het team te verbeteren, maar draagt ook bij aan een veilige, prettige en productieve werkomgeving.

Meer weten over communicatie training onder code 95 voor beroepschauffeurs? Neem dan nu contact op met Klantklik!

Wat is een communicatie training?

Mijn Code 95-communicatietraining voor chauffeurs zorgt ervoor dat chauffeurs zich bewust worden van het belang van duidelijke en effectieve communicatie. In de transportsector is goede communicatie erg belangrijk om misverstanden te voorkomen, de veiligheid te waarborgen en de samenwerking tussen chauffeurs, planners en andere betrokkenen te verbeteren. Fouten in communicatie kunnen namelijk leiden tot vertragingen, ongevallen, en onnodige kosten.

Tijdens mijn training leren chauffeurs niet alleen waarom goede communicatie belangrijk is, maar ook hoe zij dit praktisch kunnen toepassen. De training heeft een zeer praktijkgerichte aanpak, waarbij chauffeurs door middel van opdrachten en oefeningen ervaren hoe hun manier van communiceren invloed heeft op anderen en op het verloop van hun werk. Ook pas ik mijn training aan op de onderneming waar de training gegeven wordt. Zo is er veel meer binding met de informatie en ervaren chauffeurs de training niet meer als een ‘moetje’.

Door middel van opdrachten krijgen ze direct inzicht in welke communicatieve vaardigheden verbeterd kunnen worden. We oefenen bijvoorbeeld met het helder en correct overbrengen van informatie, actief luisteren en goed inspelen op feedback.

Een belangrijk voordeel van de communicatie training is dat chauffeurs de nieuwe vaardigheden direct in de praktijk kunnen brengen. Dit betekent dat na afloop van de training de chauffeurs niet alleen theoretisch weten hoe ze beter kunnen communiceren, maar dat ze de technieken direct kunnen toepassen in hun dagelijkse werk. Hierdoor verbetert de samenwerking met collega’s, worden problemen sneller opgelost en neemt de algemene tevredenheid op de werkvloer toe. Bovendien draagt een goede communicatiestructuur bij aan een veiligere werkomgeving, doordat er minder kans is op misverstanden die tot gevaarlijke situaties kunnen leiden.
Een communicatie training onder de code 95 certificering duur twee dagdelen en 7 uur in totaal.

Maak kennis met:
KlantKlik communicatie trainingen

Ik ben Klantklik gestart vanuit mijn passie om helderheid te brengen in communicatie en samenwerking, vooral wanneer theorie en praktijk niet goed op elkaar aansluiten. Goede vragen stellen en effectief luisteren zijn de kern van mijn aanpak tijdens communicatie trainingen. Het gaat niet alleen om wat mensen zeggen, maar ook om hoe en wanneer ze het zeggen. Vaak hoor ik iets anders dan wat er letterlijk wordt uitgesproken, en pas door door te vragen, komt het echte verhaal naar boven.

Ik doe dit werk omdat ik zie hoeveel impact goede communicatie kan hebben. Wanneer mensen zich echt gehoord voelen, komen ze in een flow, wat ruimte biedt om de diepte in te gaan en echte veranderingen te realiseren. Dit geldt niet alleen voor praktijkmensen, maar ook voor leidinggevenden die worstelen met theorieën die lastig toe te passen zijn.

Mag ik jullie helpen weer goed te communiceren? Neem contact op voor een communicatie training op maat!

Geïnteresseerd?

De 100 dagen pensioenaftelkalender ‘Scheur je pensioen in’ kost € 20,95 (excl. BTW) en is hier te bestellen.
Interesse in pensioencoaching door Joke Kruijf? Bel 06-22851060 of mail naar info@klantklik.nl.

Contact ons

Heeft u vragen of wilt u meer informatie.  Neem contact met ons op door op de knop te drukken en het formulier in te vullen.

Onze verschillende trainingen

Kernwaarden training

Sta jij voor de uitdaging om de kernwaarden “tussen de oren” van de leidinggevenden en de medewerkers te krijgen? Heeft jouw directie nieuwe waarden vastgesteld, met bijbehorende slogan, die de medewerker moet gaan leven naar de klant? Dan is deze training voor jouw bedrijf bedoeld.

Het resultaat is leidinggevenden en medewerkers die intrinsiek gemotiveerd zijn de waarden van de organisatie te leven en zich zonder verplichting houden aan nieuwe regels.

Teamtraining

Samen bereik je meer

Sta jij voor de uitdaging om de kernwaarden “tussen de oren” van de leidinggevenden en de medewerkers te krijgen? Heeft jouw directie nieuwe waarden vastgesteld, met bijbehorende slogan, die de medewerker moet gaan leven naar de klant? Dan is deze training voor jouw bedrijf bedoeld.

Het resultaat is leidinggevenden en medewerkers die intrinsiek gemotiveerd zijn de waarden van de organisatie te leven en zich zonder verplichting houden aan nieuwe regels.

Code 95 trainingen

De meeste code 95 trainingen zijn gericht op techniek en worden door de medewerkers vaak ervaren als een inhoudelijk ‘moetje’. Ze kunnen echter ook anders ingezet worden. In lijn met de strategie en visie van je bedrijf gaan deze trainingen in op de stof. Bij elke klant wordt specifieke informatie toegevoegd die bij de deelnemers herkenning oproept, waardoor de training specifiek wordt voor het bedrijf. Ook is het mogelijk om corona-specifiek protocollen te behandelen bij de communicatietrainingen.

Alle trainingen zijn gecertificeerd door CCV/CBR. Kies uit Duurzame inzetbaarheid, Communicatie, Klantgericht werken en Van papier naar handheld.

0
    0
    Je Winkelwagen
    Je winkelwagen is leeg.Terug naar Winkel
      Calculate Shipping